ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ОНЛАЙН МАГАЗИН, ДОСТЪПЕН НА WWW.VIKTORIA.BG

  1. ОБЩИ ПРАВИЛА

Интернет магазинът с електронен адрес в световната мрежа www.viktoria.bg се управлява от дружество СУИВЕООД, ЕИК 200815829 („Дружество/то“), със седалище и адрес на управление в гр. Благоевград, ул. „Димитър Талев“ № 4, телефон за контакт +359887633121, електронна поща (имейл) …………… за продажба и доставка на публикуваните в него стоки от името на този търговец. 

Ако НЕ ПРИЕМАТЕ тези общи условия, не сте съгласни с всички или някои от техните клаузи, моля, не използвайте платформата на онлайн магазина с адрес www.viktoria.bg („Онлайн магазина/ът“).

В случай че направите поръчка чрез Онлайн магазина за покупка на стока от разстояние, се счита, че се съгласявате напълно с публикуваните тук Общи условия и същите ще бъдат обвързващи спрямо Вас и ще регулират отношенията между Вас, в качеството на купувач („Купувач“) и Дружеството, в качеството на продавач, като тези Общи условия ще имат силата на валидно сключен договор („Договора/ът“).

  1. ПРЕДМЕТ

Чл.1.(1) Настоящите Общи условия регламентират условията за ползване на онлайн магазина с адрес www.viktoria.bg, уреждат правилата, реда за сключване, изпълнение, отказ и разваляне на договор за покупко-продажба и доставка на стоки при сключване на договор за покупко-продажба от разстояние чрез Онлайн платформата.

(2) Регистрирането на поръчка в Онлайн платформата и/или отбелязване от страна на Купувача чрез маркиране на поле – „Прочел съм и съм съгласен с правилата и условията на сайта при завършване на своята оналйн поръчка, независимо дали Купувачът има регистриран профил на посочения електронен адрес на търговеца в световната мрежа, се счита за съгласие с настоящите Общи условия и обвързват валидно Купувача.

  1. УСЛОВИЯ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР

Чл.2.(1) Публикуването на стоки на сайта на Онлайн магазина (www.viktoria.bg) представлява публична покана за сключването на търговска сделка за покупка на стоки от разстояние и тяхната последваща доставка от Дружеството.

(2) Сключването на договор за покупко-продажба от разстояние и доставка на стоки, чрез разработения и поддържан от Дружеството Онлайн магазин, между Купувача и Дружеството, се осъществява след правилно попълване и подаване на наличното в интернет магазина заявление за покупка (поръчка) на избрани стоки от Купувача до Дружеството на адрес www.viktoria.bg. Договорът се счита за сключен единствено след изпращане на писмено потвърждение на поръчката от Дружеството до посочения от Купувача имейл адрес за контакт

(3) Добавянето на стоки във виртуалната „количка” на Купуваза не резервира избрания артикул, поради което е възможно до приключване на поръчката конкретния продукт да бъде изчерпан. Единствено съобщението за потвърждаване на поръчката гарантира изпращането на поръчаната стока.

(4) Дружеството предоставя възможност за заявяване на поръчки за сключване на договор за покупко-продажба и доставка на стоки от Онлайн магазина на Дружеството и по телефона, на посочените в страницата на Онлайн магазина телефонни номера.

(5) За подадените по реда на ал. 4 заявки, в разумен срок и не по-късно от 3 работни дни, Дружеството изпраща на посочен от Купувача имейл адрес, писмено потвърждение на заявената за покупка стока/и, цялата предварителната информация, с която Купувачът следва да разполага за вземане на информирано решение за закупуване на стоката, настоящите Общи условия, с указание, че приемане им е условие за сключване на Договора. Договорът се счита за сключен от момента на изпращане на стоката/ите до Купувача на посочения от него физически адрес за доставка.

(6) Дружеството може да доразвие, измени или въведе нови начини за комуникация и заявяване на поръчка от Купувача чрез използване на дистанционни средства за споразумение и комуникация, в съответствие с нормите на българското и европейското законодателство. В този случай, Дружеството предоставя на К предварително информация, съдържаща подробно описание на новите средства за комуникация и поръчка и гарантира на Купувача, че последният може да съхранява информацията необходима му за вземане на информирано решение на лесно достъпен за него траен носител, както и че Купувачът може да съхранява на траен носител всяка писмена кореспонденция с Дружеството, включително датата и часа на тази кореспонденция.

(7) Дружеството не носи отговорност, в случаите когато Купувачът е посочил неверни и/или непълни данни в заявлението за поръчка, подадено чрез Онлайн магазина. При посочени неверен, непълен или сгрешен адрес, лице за контакти, имейл и/или телефон в подадената от Купувача поръчка чрез Онлайн магазина, Дружеството не бива обвързано от каквото и да е задължение за изпълнение на поръчката и Договорът се счита несключен, поради липсващи съществени условия от неговото съдържание, които правят изпълнението от страна на Дружеството невъзможно.

(8) Дружеството не гарантира пълно съответствие на представените в Онлайн магазина стоки с тези, налични във физическия магазин, намиращ се на следния адрес: гр. Благоевград, ул. „Димитър Талев“ 4, но предоставя законова гаранция за съответствие на стоките, налични в Онлайн магазина.

(9) Публикуваната в Онлайн магазина информация относно размери, цвят, включително снимки и илюстрации, следва да се тълкуват като ориентировъчни от Купувача и посетителите на Оналйн магазина. Възможно е несъществено разминаване между обявените и действителните размери и цветове, което не променя съществено стоката и нейното предназначение, за което Дружеството не носи отговорност. В тези случай Купувачът може да се откаже от договора в нормативно регламентирания 14 /четиринадесет/ дневен срок.

(10) Дружеството не носи отговорност за допуснати неточности в публикуваната в Онлайн магазина информация, породени от технически проблем, хакерски атаки, срив на световната интернет мрежата, промяна в дизайна на стоката и др., независещи от Дружеството причини. 

  1. ЦЕНИ. СРОК И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ.

Чл.3.(1) Обявените в Онлайн магазина цени на стоките, предлагани чрез него, са в български лева, с включен ДДС, но не включват стойността на разходите за доставка (куриерска услуга), когато такива се дължат от Купувача. Съгласно установените правила, доставките на закупени стоки с една поръчка, надхвърлящи сумата от 90 /деветдесет/ лева, е безплатна за Купувача. Дружеството запазва изрично правото си, доколкото куриерската услуга се изпълнява от трета страна, да променя този праг, както и да променя изцяло условията, при които доставката на стоки е безплатна, като включително въведе изцяло платена доставка от страна на Купувача, независимо от стойността на поръчаните стоки.

(2) При заявяване на онлайн поръчка, Купувачът избира сам начина на плащане на закупуваните стоки, между предоставените му две опции : с „наложен платеж“ когато следва да заплати цената на закупената стока и разходите за нейната доставката (куриерска услуга) в момента на получаването на стоката или предварително заплащане на цената и куриерската услуга – още при заявяване на поръчката чрез плащане с банкова карта, чрез интегрираната платформа за онлайн разплащане EcontPay. Доколкото платформата EcontPay е разработена и поддържана от трета за Договора страна – „Еконт Експрес” АД, ЕИК 207839658 и свързани с него дружества, Дружеството декларира и гарантира, че не съхранява и не обработва по какъвто и да било друг начин финансови лични данни (номера на платежни карти, имена върху тези карти и т.н.) за своите клиенти, като в този смисъл не действа като агент или страна, предоставяща финансови услуги на своите клиенти.

(3) За Купувачи, които не са потребители по смисъла на Закона за защита на потребителите („ЗЗП“), Дружеството има право да ограничи наличните начини на плащане, включително да поиска предплата, частична или цялостна, без значение на избрания от Купувача начин на плащане.

(4) Обявените в Оналйн магазина цени на стоките могат да се различават от тези във физическия магазин на Дружеството.

(5) Обявяването на намаление на цените, промоционална или специална цена на стока, се обозначава посредством поставяне на символ за промоция на снимката на продукта. 

(6) Обявените намаление, промо-цената или специалната цена, важат само в съответно посочените срокове или до премахване на промоционалните отличителни белези, ако конкретните условия на промоцията не са описани.

  1. ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКАТА ПО ДОГОВОРА. ДОСТАВКА

Чл.4.(1). След потвърждаване на заявена чрез Онлайн магазина поръчка на Купувача, Дружеството се задължава да достави поръчаната стока или да информира изрично и своевременно Купувача за относимите обстоятелства към направената от него поръчка.

(2) Възможно е доставката на една поръчка, съдържаща няколко артикула да бъде извършена на части (посредством 2 или повече доставки), за което Дружеството уведомява Купувача своевременно, в писмена форма на посочения от Купувача имейл адрес или по телефона.

(3) Срокът за обработка на поръчките от Дружеството е до 3 /три/ работни дни, с изключение на случаите, в които Дружеството се е свързало с Купувача след заявената от него поръчка и изрично го е уведомило писмено или по телефон, че съответните артикули ще бъдат доставени в по-дълъг срок.

(4) Поръчки на стоки заявени в петък (след 16:00 часа), събота и неделя започват да се обработват от Дружеството в първия работен ден, следващ заявяването на поръчката освен при изрично постигане на друго разбирателство.

(5) Срокът за обработка на поръчката не включва допълнително необходимия на куриерската фирма срок за доставка на стоката, определен и обявен на сайта на съответния куриер.

(6) Заявената за покупка стока се доставя на посочения от Купувача адрес за доставка, в срока и по реда на договора, указан и в информацията за доставка, но не по-късно от 30 дни, считано от сключването на Договора. 

(7) Стоката се доставя подходящо опакована, съобразно вида ѝ и транспорта за доставка, придружена касов бон или фактура (ако такава е поискана при приключване на поръчката).

(8) Поръчките се доставят само до адреси на територията на Р. България. Доставка извън територията страната е възможна само при заплащане с кредитна или дебитна карта и при предварително съгласувана цена на доставката между страните по Договора.

Чл.5.(1) Поръчката се доставя на Купувача до посочен от него адрес или избран от него офис или автомат на куриерските фирма ЕКОНТ“. В случаите, в които доставката не е безплатна, приложими са актуалните цени за куриерска услуга, публикувани на сайта на куриера – https://www.econt.com/services/shipment-price.

(2) При поискване от страна на Купувача, поръчката може да бъде доставена и от друг куриер по негов избор, като в този случай условията за безплатна доставка не се прилагат, независимо то стойността на закупуваните стоки.

Чл.6 (1) За предаване на стоката, Купувачът или посочено от него трето лице (което не е титуляр на поръчката, но е на посочения от Купувача адрес и приема доставената стока), подписва придружаващите я документи. 

(2) В случай че Купувачът не бъде намерен в срока за изпълнение на доставката на посочения от него адрес или не бъде осигурен достъп и условия за предаване на стоката в този срок, Дружеството се освобождава от задължението си да достави заявената за покупка стока. 

(3) Купувачът може да потвърди желанието си да получи стоката и след изтичане на срока за доставка, в който не е бил намерен на адреса, като поема всички разходи по доставката. В този случай започва да тече нов срок за доставка, считано от момента на потвърждението.

  1. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА СТРАНИТЕ

Чл.7.(1) Дружеството има слените задължения:

  1. да потвърди наличността на поръчаните стоки или да откаже поръчката в срок не по-дълъг от 4 /четири/ работни дни, от обработване на поръчката;

  2. да достави в срока по Договора, заявената от Купувача стока; 

  3. преди изпращане на стоката към Купувача, да провери всеки артикул за техническа изправност (ако това е възможно, без да се нарушава целостта на опаковката); 

  4. да не нарушава Закона за защита на личните данни, както и да спазва изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 г. относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (ОВ, L 119/1 от 4 май 2016 г.);

  5. да не използва нелоялни търговски практики.

(2) Дружеството гарантира, че всички продукти са фабрично нови (неупотребявани), освен в случаите, в които противното изрично е упоменато при представянето на стоката в Онлайн магазина.

(3) Дружеството не носи отговорност за законова гаранция спрямо Купувач, който няма качеството на потребител по смисъла на ЗЗП.

Чл.8. Дружеството има слените права:

  1. да променя цените на предлаганите от него стоки в Оналйн магазина по собствена преценка. По отношение на Купувача обвързващо значение има актуалната цена на стоката, обявена в Оналйн магазина по време на заявяване на поръчката му, т.е. новата цена обвързва Купувазите по сключени с Дружеството договори след обявяването на новата цена в Онлайн магазина;

  2. при разваляне на договора от Купувача (когато е приложимо), да задържи подлежащите на възстановяване суми до получаване обратно на стоките по разваления договор или до представяне на документ удостоверяващ изпращане на стоките обратно към Дружеството

  3. да променя едностранно настоящите общи условия, като променените общи условия влизат в сила незабавно след публикуването им на страницата на Онлайн магазина. По отношение на заварените случаи (заявени или потвърдени поръчки, по които стоката все още не е доставена), действие имат по-благоприятните за Купувача общи условия, измежду действащи по време на заявяване на поръчката и обявените на страницата на Онлайн магазина променени общи условия.

  4. да не осигурява сервиз за стоки, предмет на Договор с Купувач, който няма качеството на потребител по смисъла на ЗЗП.

Чл.9. Купувачът има следните задължения: 

  1. да попълни коректно формата на заявлението за поръчка, като посочи име и фамилия, точен и валиден телефон, адрес за доставка и електронен адрес; 

  2. да плати цената на стоката (актуална при попълване на заявката), според условията на Договора и разходите за доставка на поръчаните стоки, когато такива се дължат; 

  3. да осигури достъп и възможност за получаване на стоката;

  4. при отказ от Договора да съхранява получената стока с грижата на добър стопанин, да я изпрати или предаде обратно на Дружеството без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която е уведомил Дружеството, че се отказва от Договора, в същия търговски вид, в който стоката е била полчуена от него, заедно с всички нейни принадлежности (когато има такива), със запазена опаковка, оригинални етикети, придружена от оригиналните документи, издадени от Дружеството – фактура, касов бон, гаранционна карта (когато е издадена такава);

  5. да заплати преките разходи за връщане на стоката при развален от него договор с Дружеството.

  6. За Купувач, който не е потребител по смисъла на ЗЗП – да прегледа стоката предмет на Договора с Дружеството, при нейното получаване и ако тя не отговаря на изискванията, да уведоми незабавно Дружеството. Ако не направи това, стоката се смята одобрена като съответстваща на изискванията, освен за скрити недостатъци.

Чл.10.(1) Купувачът има следните права:

  1. да се откаже от Договора, в предвидените за това случаи;

  2. да откаже да получи поръчаната стока в предвидените за това случаи;

  3. да върне стоката, в предвидените за това случаи;

  4. да иска връщане на платената авансово цена, в предвидените за това случаи;

  5. да се ползва от гаранцията на стоката, в предвидените за това случаи.

(2) Разпоредбите от тези общите условия и разпоредбите за търговска продажба в Търговския закон, с изключение на предвиденото за Купувачите, имащи качеството на потребител по смисъла на ЗЗП и тези по глава VI, са относими и до Купувачите, които нямат качеството на потребител по смисъла на ЗЗП.

  1. КЛИЕНТИ, ПОТРЕБИТЕЛИ ПО СМИСЪЛА НА ЗЗП.

Тази глава регулира единствено отношенията между Дружеството и Купувачите, имащи качеството на потребител по смисъла на дефиницията, дадена в Закона за защита на потребителите.

Право на отказ от Договора

Чл.11. (1) Купувачът има право в срок не по-дълъг от 14 /четиринадесет/ работни дни, считано от получаването на стоката или последния артикул (при разделена поръчка чрез няколко доставки); последната партида или част (за стоки състоящи се от много партиди или части); приемане на първата стока (при договор за редовна доставка на стоки), да се откаже от договора с Дружеството, да върне някои или всички получени стоки от поръчката, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на разходите за доставка на стоките, които се поемат изцяло от него.

(2) За упражняване на правото си на отказ, Купувачът трябва да уведоми Дружеството преди изтичане на 14 /четиринадесет/- дневния срок, чрез попълване и изпращане на стандартния формуляр за упражняване правото на отказ, наличен на сайта на интернет магазина и приложен на хартиен носител към получената стока, или чрез друго недвусмислено заявление отправено до Дружеството, като посочи ясно, точно и недвусмислено поръчката и стоката, по отношение на който упражнява правото си на отказ.

(3) Отказът се изпраща като придружаващ документ заедно със стоките, подлежащи на връщане, като се адресира до: Детски магазин „Виктория“, гр. Благоевград, ул. „Димитър Талев“ 4, телефон: 0887633121, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни от датата на получаване на стоките.

(4) Купувачът носи отговорност за намалената стойност на стоките по отказания договор, причинена вследствие на изпробването им, различно от необходимото за установяване на тяхното естество, характеристики и добро функциониране.

(5) За върната на Дружеството стока с намалена стойност, в условията на предходната алинея, Дружеството има право да прихване съответната сума, с която е намалена стойността на стоката с дължимата за възстановяване сума от Дружеството на Купувача.

(7) При успешно проведена процедура за отказ от договора, Дружеството възстановява всички суми, получени от Купувача, включително разходите за доставка, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 /четиринадесет/ дни, считано от датата, на която е получил обратно върнатите стоки.

(8) Платените от Купувача суми, се възстановяват по банкова сметка, посочена изрично от Купувача в попълнения формуляр за връщане на стоката, който следва да придружава върнатата стока. В случаи че формулярът не е приложен, Купувачът следва незабавно да уведоми Дружеството за банковата сметка, по която иска да бъде извършено връщането. В случай че не изпълни това задължение, срокът за възстановяване на сумите се удължава съответно с дните на забава от страна на Купувача.

(9) Дружеството няма задължение да възстанови допълнителните разходи за доставка на стоките.

Чл.12. Правото на Купувача за отказ от Договора е неприложимо: 

  1. за доставка на стоки, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, които не могат да бъдат контролирани от Дружеството и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;

  2. за доставка на стоки, изработени по поръчка на Купувача или съобразно неговите индивидуални изисквания;

  3. за стоки, които са използвани, скъсани, надраскани, счупени от Купувача, а за дрехи – носени, скъсани или прани от него.

  4. за доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;

  5. за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;

  6. за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;

  7. за доставка на запечатани звукозаписи или видеозаписи, които са разпечатани след доставката;

  8. за доставка на вестници, периодични издания или списания с изключение на договори за абонамент 

Съответствие на стоките. Законова, търговска гаранция и средствата за защита.

Чл.13. (1) Дружеството предоставя на своите клиенти стоки, които отговарят на индивидуалните изисквания за съответствие с Договора, на обективните изисквания за съответствие и на изискванията относно липсата на съответствие, дължащо се на неправилно монтиране или инсталиране на стоките, доколкото са приложими.

(2) За да съответства на Договора за продажба, стоката (когато е приложимо), трябва да отговарят на следните индивидуални изисквания:

  1. да съответстват на описанието, вида, количеството и качеството и да притежават функционалност, съвместимост и други характеристики, предвидени в Договора;

  2. да са годни за конкретната цел, търсена от Купувача, за която последният е уведомил Дружеството най-късно в момента на сключване на Договора за продажба и по отношение на която Дружеството се е съгласило;

  3. да се доставят с всички принадлежности и всички указания, включително указанията за инсталиране и монтаж, предвидени в договора за продажба;

  4. да се актуализират съгласно предвиденото в договора.

Чл.14.(1) В допълнение към чл.13, ал.2, стоките трябва да отговарят и на следните (когато е приложимо), действащите разпоредби на правото на Европейския съюз и на националното право, както и на съществуващите технически стандарти, или при липсата на такива стандарти – на приложимите за съответния сектор правила за добри практики;

  1. да притежават качествата на мострата или модела, която Дружеството е предоставило на разположение на Купувача преди сключването на договора, и да отговарят на описанието на тази мостра или модел (когато е приложимо);

  2. да са доставени със съответните принадлежности, включително опаковката и указанията за инсталиране или други указания, които Купувачът може разумно да очаква да получи (когато е приложимо);

  3. да са в количество и да притежават качествата и другите характеристики, включително по отношение на трайност, функционалност, съвместимост и безопасност, които са обичайни за стоки от същия вид и които Купувачът може разумно да очаква предвид естеството на стоките и като се вземат предвид всички публични изявления, направени от Дружеството или от други лица на предходен етап от веригата от сделки или направени от името на Дружеството или от името на тези лица, включително производителя, съдържащи се например в рекламата или в етикета.

(2) Дружеството не е обвързано с публичните изявления, посочени в чл. 14, ал.1, т. 3, ако докаже, че:

  1.  не е знаел и не е можело разумно да се очаква да знае за съответното публично изявление;

  2.  към момента на сключване на договора публичното изявление е било коригирано по същия начин, по който е било направено, или по подобен начин, или

  3.  решението за купуване на стоките не е можело да бъде повлияно от публичното изявление.

(3) Счита се, че няма липса на съответствие, ако в момента на сключване на Договора за продажба Купувачът е бил изрично уведомен, че определена характеристика на стоките се отклонява от обективните изисквания за съответствие с изрично и отделно изявление е приел това отклонение при сключване на договора за продажба.

Чл. 15. Всяко несъответствие, произтичащо от неправилното инсталиране на стоките, се счита за несъответствие на стоките, когато:

  1. инсталирането съставлява неразделна част от Договора за продажба и е извършено от Дружеството или от лице, за чиито действия Дружеството отговаря, или

  2. инсталирането на стоките е трябвало да бъде извършено от Купувача и е извършено от него, а неправилното инсталиране се дължи на пропуски в указанията за инсталиране, предоставени от Дружеството.

Чл. 16. Когато поради ограничение, произтичащо от нарушение на правата на трети лица, в т.ч. нарушение на права върху интелектуална собственост, се възпрепятства или ограничава използването на стоките, съгласно индивидуалните и обективните изисквания за съответствие, Купувачътр има право на предвидените в чл. 18, ал. 1 средства за правна защита при несъответствие на стоката, с изключение на случаите, когато договорът за продажба на стоки е нищожен или унищожаем.

Чл. 17. (1) Купувачът има право на законова гаранция за несъответствие на стоката с поръчаната по Договора с Дружеството.

(2) Дружеството отговаря за всяко несъответствие на стоката по Договора с Купувача, което съществува в момента на доставяне на стоката на Купувача и което се появи в рамките на две години, считано от този момент.

(3) при стоки, съдържащи цифрови елементи, когато Договорът за продажба предвижда еднократно предоставяне на цифрово съдържание или цифрова услуга, Дружеството отговаря за всяка липса на съответствие на физическите или цифровите елементи на стоката, която възникне или се появи в рамките на две години, считано от доставяне на стоката и предоставяне на цифровото съдържание или цифровата услуга.

(4) при стоки, съдържащи цифрови елементи, когато Договорът за продажба предвижда непрекъснато предоставяне на цифрово съдържание или цифрова услуга в рамките на определен период от време, Дружеството отговаря също и за всяка липса на съответствие на цифровото съдържание или цифровата услуга, което възникне или се появи в рамките на две години, считано от доставяне на стоката и от започването на непрекъснато предоставяне на цифровото съдържание или цифровата услуга.

(5) при стоки, съдържащи цифрови елементи, когато Договорът за продажба предвижда непрекъснато предоставяне на цифрово съдържание или цифрова услуга за срок, по-дълъг от две години, Дружеството отговаря също и за всяка липса на съответствие на цифровото съдържание или цифровата услуга, която възникне или се появи в рамките на периода от време, през който цифровото съдържание или цифровата услуга трябва да бъде предоставено/а, съгласно договора за продажба.

(6) Всяко несъответствие, което се появи до една година след доставянето на стоката (вкл. съдържащи цифрови елементи), се счита, че е съществувало при нейното доставяне, освен ако не се докаже противното, или ако тази презумпция е несъвместима с естеството на стоките или с естеството на несъответствието.

(7) По отношение на стоки, който Купувачът сам е монтирал и сглобил, рискът от тяхната повреда се носи от него. 

Чл. 18. (1) Когато стоките не отговарят на индивидуалните изисквания за съответствие с договора, на обективните изисквания за съответствие и на изискванията за монтиране или инсталиране на стоките, Купувачът има право:

  1.  да предяви рекламация, като поиска от Дружеството да приведе стоката в съответствие;

  2.  да получи пропорционално намаляване на цената;

  3.  да развали Договора.

(2) Когато Купувачът поиска привеждане на стоката в съответствие, той може да избере между ремонт или замяна на стоката, освен ако това се окаже невъзможно или би довело до непропорционално големи разходи за Дружеството, като се вземат предвид всички обстоятелства към конкретния случай, включително:

  1.  стойността, която би имала стоката, ако нямаше липса на съответствие;

  2.  значимостта на несъответствието, и

  3.  възможността да бъде предоставено другото средство за защита на Купувача без значително неудобство за последния.

(3) Дружеството има право да откаже да приведе стоката в съответствие, ако ремонтът и замяната са невъзможни или ако биха довели до непропорционално големи разходи за него, като се вземат предвид всички обстоятелства, включително тези по ал. 2, т. 1 и 2.

(4) Купувачът има право на пропорционално намаляване на цената или да развали Договора за продажба когато:

  1. Дружеството не е извършил ремонт или замяна на стоката съгласно чл. 18, ал. 1 и 2 или, когато е приложимо, не е извършил ремонт или замяна съгласно чл. 18, ал. 3 и ал. 4 или Дружеството е отказало да приведе стоката в съответствие съгласно ал. 3;

  2. появи се несъответствие, въпреки предприетите от Дружеството действия за привеждане на стоката в съответствие; при несъответствие на стоки с дълготрайна употреба Дружеството има право да направи втори опит за привеждане на стоката в съответствие в рамките на срока на гаранцията по чл. 17, ал.2;

  3.  несъответствието е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на цената или разваляне на Договора за продажба, 

  4. Дружеството е заявило или от обстоятелствата е ясно, че Дружеството няма да приведе стоката в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за Купувача.

(5) Купувачът няма право да развали Договора, ако несъответствието е незначително, като тежестта на доказване за това дали несъответствието е незначително се носи от Дружеството.

(6) Купувачът има право да откаже плащането на оставаща част от цената или на част от цената, докато Дружеството не изпълни своите задължения за привеждане на стоката в съответствие.

Чл. 19. (1) Ремонтът или замяната на стоките (с изкл. на съдържащите цифрови елементи) се извършва безплатно в рамките на един месец, считано от уведомяването на Дружеството от Купувача за несъответствието и без значително неудобство за Купувача, като се вземат предвид естеството на стоките и целта, за която са били необходими на същия

(2) Когато несъответствието се отстранява чрез ремонт или замяна, Купувачът предоставя стоката на разположение на Дружеството. При замяна на стока Дружеството взема заменената стока обратно от Купувача за своя сметка.

(3) Когато извършването на ремонт изисква демонтирането на стоката, която е били инсталирана съобразно нейното естество и цел, преди да се появи несъответствието, или когато тази стока трябва да бъдат заменена, задължението на Дружеството да ремонтира или да замени стоката включва демонтирането на стоката, която не съответства, и инсталирането на заместващата я стока или на ремонтираната стока, или поемане на разходите за демонтиране и инсталиране на стоките.

Чл. 20. Намаляването на цената е пропорционално на разликата между стойността на получената от Купувча стока и стойността, която би имала стоката, ако нямаше липса на съответствие.

Чл. 21. (1) Купувачът упражнява правото си да развали договора чрез заявление до Дружеството, изпратено на office@viktoria.bg.

(2) Когато несъответствието се отнася само за някои от стоките част от една поръчка, доставени съгласно Договора за продажба, и е налице основание за разваляне на договора съгласно чл. 18, Купувачът има право да развали договора за продажба само по отношение на тези стоки, които не съответстват, както и по отношение на всички други стоки, които е придобил заедно със стоките, които не съответстват, ако не може разумно да се очаква, че Купувачът ще се съгласи да запази само стоките, които съответстват.

(3) Когато Купувачът развали договора за продажба изцяло или частично само по отношение на някои от доставените съгласно Договора за продажба стоки, той връща тези стоки на Дружеството без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която Купувачът е уведомил Дружеството за решението си да развали договора за продажба. Крайният срок се смята за спазен, ако Купувачът е върнал или изпратил стоките обратно на Дружеството преди изтичането на 14-дневния срок. Всички разходи за връщане на стоките, в т.ч. експедиране на стоките, са за сметка на Дружеството.

(4) Дружеството възстановява на Купувача заплатената цена за стоките след тяхното получаване или при представяне на доказателство от Купувача за тяхното изпращане на Дружестото. Дружеството е длъжно да възстанови получените суми по банкова сметка, посочена от Купувача.

Чл. 22. (1) Купувачът може да упражни правата си по този раздел, както следва:

  1. за стоки, различни от тези съдържащи цифрови елементи, в срок до две години, считано от датата на доставяне на стоката;

  2. за стоки, съдържащи цифрови елементи, когато Договорът за продажба предвижда еднократно предоставяне на цифрово съдържание или цифрова услуга, независимо от това дали несъответствието се дължи на физически или цифрови елементи на стоката, в срок до две години, считано от доставянето на стоката и предоставяне на цифровото съдържание  или цифровата услуга или в рамките на периода от по чл. 17, ал.2 и ал.3;

  3. за стоки, съдържащи цифрови елементи, когато Договорът за продажба предвижда непрекъснато предоставяне на цифрово съдържание или цифрова услуга за определен период от време, независимо от това дали несъответствието се дължи на физически или цифрови елементи на стоката, в срок до две години, считано от доставянето на стоката и от започването на непрекъснато предоставяне на цифровото съдържание или цифровата услуга;

  4.  за стоки, съдържащи цифрови елементи, когато договорът за продажба предвижда непрекъснато предоставяне на цифрово съдържание или цифрова услуга за период, по-дълъг от две години, и несъответствието се дължи на цифровите елементи на стоката, Купувачът може да упражни правата си по този раздел в рамките на срока на действие на договора.

(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за извършване на ремонт или замяна на стоката.

(3) Упражняването на правото на Купувача по ал. 1 не е обвързано с други срокове за предявяване на иск, различни от тези по ал. 1.

Чл. 23. Дружеството, което отговаря за несъответствие на стоките, дължащо се на действие или бездействие, включително на пропуск да се предоставят актуализации на стоки, съдържащи цифрови елементи, от страна на лице на предходен етап от веригата от търговски сделки, има право на иск за обезщетение за претърпени вреди срещу лицето или лицата, които са причинили несъответствието.

Търговска гаранция на стоките

Чл. 24. (1) Предлаганите в Онлайн магазина стоки могат да имат фирмена гаранция от производителя или такава от Дружеството.

(2) Търговската гаранция обвързва този, който я предоставя, съобразно условията, посочени в гаранционната карта или в свързаната с него реклама, налична преди или по време на сключване на договора.

(3) Когато производител предоставя на Купувача търговска гаранция за трайност на някои стоки за определен период от време, производителят отговаря пряко пред Купувача през целия срок на търговската гаранция за трайност на стоките, по отношение на ремонта или замяната на стоките, съгласно чл. 19. Производителят може да предостави на Купувача по-благоприятни условия в заявлението за предоставяне на търговска гаранция за трайност.

(4) Когато условията, посочени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция, са по-малко благоприятни за Купувача в сравнение с тези в свързаната с него реклама, търговската гаранция е задължителна за лицето, което я предоставя, съгласно условията, предвидени в рекламата относно търговската гаранция, с изключение на случаите, когато преди сключването на договора рекламата за търговската гаранция е била коригирана по същия начин като този, по който е била направена, или по подобен начин.

Чл. 25. (1) Гаранционната карта за предоставяне на търговска гаранция се предоставя на Купувача на хартиен носител, заедно с доставената му стоката и прикрепена към нея, издадена от лицето, гарантиращо качеството на съответната стока. 

(2) Гаранционната карта се предоставя на Купувача на български език, по разбираме и лесен за четене начин, и включва следната информация:

  1.  ясно посочване, че при несъответствие на стоките Купувача има правни средства за защита срещу Дружеството или производителя, които не са свързани с разходи за него, и че търговската гаранция не засяга тези средства за защита на Купувача;

  2.  името и адреса на лицето, предоставящо търговската гаранция;

  3.  процедурата, която Купувачът трябва да спази, за да получи изпълнението на търговската гаранция;

  4.  посочване на стоките, за които се прилага търговската гаранция, 

  5.  условията на търговската гаранция.

(3) Неспазването на някои от изискванията на ал. 2 не засяга обвързващия характер на търговската гаранция за лицето, предоставило гаранцията, може да се позове на нея и да претендира за изпълнение на посоченото в заявлението за предоставяне на търговска гаранция.

Рекламации.

Чл. 26. (1) Купувачът има право да предяви рекламация за несъответствие на стоката, в т.ч. такава съдържаща цифрови елементи, съгласно чл.18, ал.1, т.1.

(2) Купувачът има право да предяви рекламация на стоката, независимо от това дали производителят или Дружеството е предоставило търговска гаранция за тях.

(3) Когато производителят или Дружеството е предоставило търговска гаранция на стоката, и привеждането на стоката в съответствие се извършва чрез замяна, Дружеството запазва на Купувача първоначалните гаранционни условия. Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.

Чл. 27.(1) Рекламацията на стока, се предявява пред Дружеството устно във физическия му магазини или в писмена форма, на имейл office@viktoria.bf  или на адрес: гр. Благоевград, ул. „Димитър Талев“ 4.

(2) При подаване на рекламация Купувачът е длъжен да приложи и документите, на които се основава претенцията:

  1.  касова бележка, фактура или документ, удостоверяващ плащането;

  2.  протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката;

  3.  други документи, установяващи претенцията му по основание и размер.

(3) Рекламация следва да съдържа: 

  1. информация за стоката, предмет на рекламацията, номер на поръчка;

  2. описание за несъответствието на стоката, 

  3. посочване на датата и начина на установяване на дефекта;

  4. предпочитания от Купувача начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума;

  5. имената на лицето, подаващо рекламацията и адрес за контакт с Купувача.

Чл. 28.(1) Рекламацията на стоката може да се предяви до две години, считано от доставянето й.

(2) Рекламация на стока, съдържаща цифрови елементи, може да се предяви:

  1.   в рамките на две години, считано от доставянето на стоката и предоставянето на цифровото съдържание или цифровата услуга, когато договорът за продажба предвижда еднократно предоставяне на цифрово съдържание или цифрова услуга;

  2.  в рамките на две години, считано от доставянето на стоките  и започването на непрекъснатото предоставяне на цифровото съдържание или цифровата услуга, когато договорът за продажба предвижда непрекъснато предоставяне на цифровото съдържание или цифровата услуга в рамките на опреден период от време;

  3.  в рамките на периода от време, през който цифровото съдържание или цифровата услуга трябва да бъде предоставено/а, съгласно договора за продажба, когато договорът предвижда непрекъснато предоставяне на цифрово съдържание или цифрова услуга за срок, по-дълъг от две години.

(3) Срокът за предявяване на рекламацията спира да тече през времето, необходимо за привеждане на стоката в съответствие.

(4) Ако производителят или Дружеството е предоставило търговска гаранция за стоката и срокът на гаранцията е по-дълъг от срока за предявяване на рекламация по ал.1, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция при условията, посочени в нея.

Чл. 29. Дружеството е длъжно да приеме всяка рекламация на Купувача, ако е предявена своевременно.

Чл. 30. (1) Дружеството поддържа регистър на предявените рекламации на стоки закупени чрез Онлайн магазина.

(2) Предявяваната рекламация се описва в регистъра, като на Купувача се издава документ, съдържащ датата, номера, под който рекламацията е вписана в регистъра, вида на стоката и подпис на лицето, приело рекламацията.

(3) За удовлетворените рекламации, Дружеството издава акт, който се съставя в два екземпляра, един от които се предоставя на Купувача.

Чл. 31. Предявяването на рекламация пред Дружеството не е пречка за предявяване на иск в съда.

Изключен риск.

Чл.32. (1) Правото на гаранция отпада в следните случаи:

  1. несъответствия на стоката, причинени от лош транспорт, неправилно съхранение, експлоатация или пренебрегване на инструкциите от страна на Купуваза;

  2. опит за ремонт на стоката от страна на Купувача и/или друго неупълномощено лице.

  3. при използване на некачествени и неоригинални консумативни материали;

  4. употреба на стоката извън нейното предназначение;

(2) Дружеството не носи отговорност при несъответствия на стоките, вследствие форсмажорни обстоятелства.

  1. ЛИЧНИ ДАННИ

Чл.33. (1) Предоставянето на лични данни от Купувача е доброволно и необходимо за заявяване на поръчка и сключване на договор за покупко-продажба и доставка с Дружеството.

(2) Предоставените от Купувача лични данни в Онлайн магазина се обработват от Дружеството в качеството му на администратор на лични данни и при спазване на нормативно установените правила и ограничения.

(3) Цялата информация относно защитата на личните данни на Купувачите и основанията, сроковете и целите за тяхната обработка може да намерите в Политиката за поверителност на Дружеството, достъпна на сайта.

  1. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 1. Тези общи условия са приети от Дружеството на 04.06.2024 г. и влизат в сила с публикуването им на сайта на Онлайн магазина – www.viktoria.bg